Kwaliteiten
Mijn kwaliteiten liggen op contactueel en sociaal vlak. Daarnaast beschik ik over een sterk analytisch vermogen. Deze kwaliteiten komen goed van pas bij individuele coaching, maar ook binnen teamtraining.
In onderwijssituaties spelen veel sociale, didactische en communicatieve aspecten in samenspel tussen onderwijsgevende en lerende. Zo lang als ik mij kan herinneren intrigeert dit mij. Ik vraag me graag af: wat speelt er in deze onderwijssituatie? Hoe effectief is het didactisch proces? Wie is betrokken? Wie leert hier? Hoe wordt het leren mogelijk gemaakt? In samenspraak en samenwerking met onderwijsprofessionals in alle lagen van het onderwijs analyseer en leg ik graag deze puzzel en draag ik met mijn visie en kennis van onderwijs bij aan onderwijsverbetervraagstukken.
Mijn onderwijskennis bestaat uit een breed zicht op taalonderwijs, opgebouwd binnen mijn studie Algemene Letteren – taaonderwijskunde aan de Universiteit van Utrecht. Mijn didactische kennis heb ik aangevuld door de verkorte lerarenopleiding te volgen en in mijn werk bij te scholen op didactisch vlak, zoals coöperatief leren en formatief evalueren.
Persoonlijk
Mijn interesses liggen bij talen, cultuur en geschiedenis. Het liefst voed ik mijn interesses met lezen; een eindeloze bron van kennis, informatie en inzichten zijn voor mij boeken. Daarnaast houd ik van muziek, fietsen en sporten.
Ervaring
Tijdens mijn universitaire studie kwam ik er (eindelijk) achter welke werkzaamheden mijn kwaliteiten en interesses konden bundelen: het onderwijs ondersteunen met analyse, kennis en advies. Ik heb nu ruimschoots twintig jaar de mogelijkheid dit met passie te doen. In mijn werkzame bestaan bij inmiddels drie onderwijsadviesbureau’s. Ook in landelijke projecten heb ik meermaals mijn bredere blik op onderwijs kunnen brengen en voeden. Dit gaat verder tot op de dag van vandaag. Ik hoop u één dezer dagen professioneel te mogen ontmoeten om samenwerkend het onderwijs sterk te maken! Daar doe ik het voor.