Kwaliteiten
Met open vizier breng ik de verschillende lagen in beeld die gezien en ervaren worden binnen het onderwijs. Ik onderzoek de weerstanden en zie de sterke kanten van leerlingen én docenten. Ik heb brede kennis en ervaring in het toepassen van inzichten uit de positieve psychologie in relatie tot het onderwijs.
Mijn coachende kwaliteiten zet ik in om docenten bewust te maken van wat zij willen, wat hen drijft, welke belemmeringen worden ervaren. Door hier handen en voeten aan te geven, komt het plezier terug in het lesgeven en wordt de kwaliteit van de lessen vergroot met als resultaat: een verhoogd welbevinden van de leerling én de docent.
Ik ben een scherpe observator. Dit is een kwaliteit die ik o.a. inzet bij het doen van handelingsgerichte diagnostiek als er vragen leven omtrent het welzijn of de cognitieve mogelijkheden van een leerling. Vervolgens maak ik een concrete en handelingsgerichte vertaalslag in het belang van het welbevinden van de leerling. Ik houd hierbij rekening met de mogelijkheden en kwaliteiten van docenten en de thuisomgeving van de leerling.
Persoonlijk
Ik houd van uitdagingen en denk divergent, wat mij creatief en vernieuwend maakt. Tegelijkertijd houd ik van eenvoud en rust; ik ben graag in de natuur en maak graag lange wandelingen. Ik houd van lekker eten, terrasjes en cafeetjes; kortom gezelligheid en genieten! De rode draad in mijn leven is: psychologie en onderwijs
Ervaring
Als 25-jarige ben ik begonnen in het voortgezet onderwijs als docent, met name in het vmbo. Al snel viel de leerlingbegeleiding onder mijn taken en kwamen mijn twee passies ‘psychologie en onderwijs’ samen in mijn rol als gedragswetenschapper ‘passend onderwijs’. In deze rol heb ik o.a. bijgedragen aan de implementatie van handelingsgericht werken en intervisie rond het thema ‘passend onderwijs voor leerling én docent. Daarnaast heb ik ruime ervaring in handelingsgerichte diagnostiek voor verschillende doelgroepen; basisonderwijs, voortgezet onderwijs, speciaal onderwijs. Hierdoor kan ik goed inschatten welke vorm van onderwijs passend is bij een leerling. Ik lever advies op maat, afgestemd op de leerling, ouders en de school.